Piata de pariuri online intra pe drumul spre maturitate

Cand autoritatile romane au reusit sa implementeze sistemul de licentiere pentru operatorii de jocuri de noroc la distanta, piata locala a avut o perioada foarte dinamica, pana lucrurile s-au asezat si s-au clarificat, iar clientii au inteles care este procedura legala, cum identifica website-urile licentiate, cum se platesc impozitele etc.

In prezent, putem vorbi de o piata care a intrat pe drumul spre maturitate, cel putin pe segmentul de pariuri online. Amatorii de pariuri Champions League, Europa League, La Liga, Premier League si alte asemenea campionate pot astfel sa-si plaseze biletele de joc direct pe internet, inclusiv cu ajutorul dispozitivelor mobile de tip smartphone sau tableta.

Ce inseamna acest drum spre maturitate al pietei de pariuri online? Inainte de orice, licente pe termen lung, care au inlocuit licentele acordate provizoriu. Astfel, exista acum o lista de 18 licente Clasa I, acordate pana in 2026 sau chiar 2027, adica pe durata de 10 ani din momentul autorizarii. Din start, 10 ani inseamna planuri pe termen lung pentru operatori, un mediu sigur si predictibil inclusiv pentru clienti. Sunt incurajate investitiile pe toate planurile, iar acest lucru este foarte vizibil in piata (platforme web tot mai performante, servicii imbunatatite pentru jucatori, campanii promotionale etc.).

Licentele acordate se refera nu doar la pariuri in cota fixa, ci si la jocuri de cazinou (inclusiv poker) si chiar bingo. Pe zona de casino, lupta este extrem de puternica si lucrurile sunt departe de a se aseza in ceea ce priveste clasamentul operatorilor in preferintele jucatorilor. Dinamica este si pe partea de pariuri online, insa aici exista cativa operatori care au cucerit segmente masive de piata, inca de la inceput, iar acum se afla in faza de consolidare.

Lider pare sa fie Unibet, brandul cel mai activ, care se si comporta ca un lider de piata. Acesta are un Ambasador (Ilie Dumitrescu) si un Expert (Ionel Danciulescu) ce realizeaza in mod frecvent analize video inaintea evenimentelor sportive importante, oferind in acelasi timp ponturi pentru pariori. Unibet se implica in sponsorizari la emisiuni TV, dar si in print si online, fiind probabil compania ce aloca cele mai importante resurse pentru promovare.

Demn de remarcat este ca lucurile sunt atat de clare pe piata de pariuri online incat au fost evitate cu totul scandalurile sau orice forme de controversa. Domeniul functioneaza foarte bine, jucatorii sunt incantati, iar statul de asemenea, caci colecteaza taxe si impozite in mod sustinut.