Un stil de viata sanatos la romani inseamna in primul rand alimentatie sanatoasa

GfK a investigat principalele activităti care contribuie cel mai mult la un stil de viată sănătos în opinia românilor. Consumul de fructe si de legume sau de alimente proaspete, neprocesate, precum si exercitiile fizice regulate detin primele pozitii în top.

7 din 10 români identifică stilul de viată sănătos cu consumul de fructe si de legume si aproape jumătate cu alimentele naturale, cât mai putin procesate. Femeile apreciază într-o mai mare măsură alimentatia sănătoasă comparativ cu bărbatii. Aproape trei sferturi dintre ele spun că este important consumul de fructe si legume fată de doar două treimi dintre bărbatii care cred acelasi lucru. De asemenea, 52% dintre românce văd beneficiile consumului de alimente proaspete, cât mai putin procesate sau gătite, în comparatie cu 46% dintre reprezentantii sexului masculin.

Situatia pe regiuni ale tării, ne arată că locuitorii din Banat – Crisana – Maramures acordă mai multă atentie alimentatiei. Aproape 8 din 10 definesc stilul de viată sănătos prin consum de fructe si de legume si 57% preferă produsele proaspete, naturale. La polul opus, se află dobrogenii, cu cei mai putini fani declarati ai fructelor si ai legumelor – 67% si bucurestenii, care nu pun prea mult sănătatea pe seama alimentelor proaspete, cât mai putin procesate sau gătite – doar 37%.

În schimb, 7 din 10 locuitori ai capitalei sprijină exercitiile fizice si cred în aportul lor asupra sănătătii, iar 6 din 10 chiar fac miscare în mod regulat. 

GfK a realizat un studiu asemănător si la nivel global, în 23 de tări. Rezultatele arată că românii se aliniază tendintelor globale în materie de stil de viată sănătos la capitolele sport (57% global,  fată de 58% local) si alimentatie sănătoasă (59% global, ca si la nivel local). Diferente apar în ceea ce priveste odihna care este mai mult pretuită la nivel global (66% versus 37% local).

Studiul a fost realizat de GfK România pe un esantion de 1000 de respondenti din toată tara, cu vârsta de peste 15 ani. Metoda folosită este cea a interviurilor fată în fată.

Prezentă pe piata locală din 1992, GfK România este, de peste 12 ani, institutul numărul 1 de cercetare de piată, cu o cifră de afaceri de 19,2 milioane euro în 2013. Activitătile GfK România sunt structurate în două sectoare, Consumer Choices si Consumer Experiences.