Albalact - crestere de 12% a cifrei de afaceri in 2014

Albalact a obtinut în 2014 o cifră de afaceri de 474.909.116 lei, cu 12% mai mare decât cifra de afaceri raportată în 2013 - 423.185.587 lei, se arată în raportul financiar pe anul 2014, aprobat de actionari în Adunarea Generală. Compania a înregistrat anul trecut un profit de 12.299.398 lei, dintre care o parte îl reprezintă profitul rezultat din activităti cu caracter exceptional, respectiv transferul activitătii de logistică din Albalact SA în compania Albalact Logistic SRL detinută sută la sută de Albalact SA.

“În contextul în care piata lactatelor a stagnat în volum si a crescut foarte putin în valoare anul trecut, suntem bucurosi să anuntăm că inovatiile sustinute de Albalact si strategia eficientă de management a portofoliului au adus companiei o crestere de două cifre a afacerilor în 2014 (vânzări cu 12% mai mari în valoare), dar si o crestere de 9% a vânzărilor în volum. Anul acesta, Albalact va confirma modelul de crestere sănătoasă a afacerilor urmând aceeasi strategie ca în 2014. Vom continua să facem inovatii, atât la nivel de produs, cât si la nivel de ambalaj si ne vom concentra pe eficientizarea investitiilor de anul trecut. Suntem mai optimisti si în ceea ce priveste contextul economic în 2015, când scăderea semnificativă a TVA-ului la alimente va ajuta în mod sigur la întărirea puterii de cumpărare a consumatorilor, chiar daca saturarea pietei europene a laptelui va genera o usoară scădere a preturilor”, a declarat Stephane Batoux, Director General ALBALACT.

Pentru anul 2015, Albalact si-a bugetat o cifră de afaceri de 508.559.792 lei.   

Tot în Adunarea Generală, actionarii Albalact au aprobat distribuirea de dividende în acest an. Astfel, compania va acorda un dividend brut de 0,0185 lei pe actiune, din o parte din profitul cumulat al anilor anteriori, suma ce ar urma să fie acordată reprezentând 11,7 milioane lei. Dividendele brute vor fi plătite în termen de 5 luni de la data hotărârii.

Actionarii companiei au mai aprobat schimbarea destinatiei actiunilor achizitionate de către societate în cadrul programului de răscumpărare aprobat prin în 2013. Astfel, actiunile nu vor fi anulate, ci vor fi incluse într-un plan de optiune pentru cumpărarea de actiuni pentru top management-ul companiei, conform termenilor si conditiilor planului.

De asemenea, Albalact continuă demersurile si formalitătile pentru mutarea pe piata principală a Bursei de Valori Bucuresti, proces pentru care compania îndeplineste criteriile tehnice solicitate. În luna februarie, actionarii companiei au aprobat în Adunarea Generală Extraordinară, cu unanimitate de voturi, admiterea la tranzactionare a actiunilor societătii pe piata reglementată la vedere administrată de Bursa de Valori Bucuresti. Hotărârea a fost luată în baza Legii 151/2014 privind clarificarea statutului juridic al actiunilor tranzactionate pe Piata RASDAQ, care va fi desfiintată până în luna octombrie a acestui an.

Albalact este cel mai mare procesator român de lactate. În fiecare an, Albalact a investit pentru a-si dezvolta portofoliul si a inova, atât în produse, cît si în ambalaje urmând o strategie adaptată realist la nevoile si evolutia pietei. Cea mai mare inovatie a companiei din ultimii ani este bidonul de plastic cu mâner, lansat în 2014 sub brand-ul Zuzu, în premieră pentru România.Ambalajul modern si foarte practic a venit si cu gramaje noi, care nu au existat până acum în piată laptelui – 1,8 litri pentru familii si consumatorii de volum si 500 de ml pentru consumul “on the go”. Pentru noile ambalaje, compania a adus în fabrică unul dintre cele mai moderne echipamente de ambalare a laptelui în recipiente de plastic. Proiectul a adus companiei Albalact o crestere cu 20% a cotei de piată în categoria lapte.

Alte proiecte noi au fost lansate în 2014, în portofoliul de iaurturi al companiei – ambalaje si gramaje noi si chiar un produs nou, care se adresează exclusiv bărbatilor – Zuzu Max, iaurtul cremos cu 10% grăsime.

În 2014, Albalact a investit aproximativ 8 milioane de euro în modernizarea si extinderea capacitătii de productie a fabricii de la Oiejdea, din judetul Alba. Investitiile au fost gândite să sustină cresterea companiei în următorii ani si să-i consolideze pozitia pe mai multe segmente de piată.

Albalact este lider cu brand-ul Zuzu în piata de lapte (lapte UHT si lapte pasteurizat) încă din anul 2008. Albalact mai este lider de piată pe segmentul untului de masă si pe segmentul smântână, cu brand-ul omonim De Albalact. Extinderea în categoria iaurt cu portofoliul Zuzu a adus compania între primii trei producători de iaurt din tară, iar cu brand-ul Rarăul si portofoliul său de brânză proaspătă de vaci compania a urcat pe locul 2 în această categorie.

Albalact are un portofoliu de peste 140 de produse, comercializate sub cele 5 brand-uri ale sale: Zuzu, Fulga, De Albalact, Rarăul si Poiana Florilor. Compania detine 99,01% din actiunile societătii Rarăul din Câmpulung Moldovenesc. 

Albalact - Alba Iulia este unul dintre primii trei producători de lapte si produse lactate din România si cea mai mare companie cu capital majoritar românesc din industrie. Înfiintată în anul 1971 si transformată în societate comercială pe actiuni în 1990, Albalact a fost privatizată în 1999. Compania Albalact are peste 800 de angajati si peste 6000 de actionari si este listată la categoria Rasdaq a Bursei de Valori Bucuresti. Albalact detine si 99,01% din pachetul de actiuni al societătii Rarăul Câmpulung Moldovenesc. Albalact comercializează produse proaspete pasteurizate si UHT sub brand-urile sale Fulga, Zuzu, Fruzu, Raraăul, De Albalact si Poiana Florilor.