Ocru auriu - culoarea anului 2016, conform AkzoNobel

AkzoNobel, unul dintre cei mai mari producători de lacuri și vopsele din lume, a ales culoarea anului 2016: ocru auriu. Compania olandeză, prezentă în România din anul 2007, reușește din 2002 să impună tendințele pe piața globală de design interior.

AkzoNobel stabilește de 13 ani tendințele de culoare în designul interior, pe baza unor studii globale detaliate, care urmăresc preferințele consumatorilor. Alegerea culorii anului, cât și crearea renumitului ghid „Color Futures”, se fac cu ajutorul unor experți din arhitectură, fashion sau design interior, pe baza unor cercetări care iau în considerare influențe din toate domeniile care domină viața consumatorului; de la tehnologie, la muzică și cultură populară. 

Lansarea oficială a culorii anului 2016 a avut loc la Londra, pe 15 septembrie, și va fi adoptată de toate subsidiarele AkzoNobel, inclusiv cea din România.

Culoarea este componenta cea mai importantă într-un astfel de business, iar faptul că o companie poate lansa un asemenea trend la nivel global spune multe despre importanța ei pe piață, dar și despre atenția pe care o acordă dorințelor clienților.

Potrivit studiilor și observațiilor de anul acesta, experții din domeniu au propus ca ocru auriu să fie culoarea anului 2016, fiind și o nuanță care subliniază perfect importanța Jocurilor Olimpice.

AkzoNobel este unul dintre cei mai mari producători de lacuri și vopsele din lume, și un important producător de chimicale de specialitate. Având sediul central în Amsterdam, compania deține active în mai mult de 80 de țări și are aproximativ 50.000 de angajați. În 2013, conducerea companiei a declarat vânzări de aproape 15 miliarde de euro.

În România, grupul olandez este reprezentat de AkzoNobel Coatings România, prin diviziile de vopsele decorative, adezivi pentru mobilă și lacuri. Cele mai cunoscute branduri ale grupului sunt Dulux (vopsea lavabilă), Sadolin (lacuri pentru tratarea lemnului) și Hammerite (vopsea pentru metale).