Vanzarile Auto Italia au crescut cu 38% in 2015

Auto Italia, importatorul mărcilor Jeep, Fiat, Fiat Professional, Lancia, Alfa Romeo, Maserati si Abarth, a încheiat anul 2015 cu un total de 4.449 unităti livrate, în crestere cu 38% fată de 2014.

În 2015, cota de piată Auto Italia a crescut de la 3.41% la 3.94%. La atingerea rezultatelor spectaculoase ale Auto Italia a contribuit si performanta realizată de reteaua de distribuitori independenti, ale căror vânzări s-au apreciat cu 58%. Mărcile Jeep, FIAT si Maserati au înregistrat cifre care le pozitionează în Top 10 cresteri pe piata auto din România.

Jeep: crestere de 62,1% în România

Jeep a avut în România una dintre cele mai importante cresteri din Top 10 si înregistrează, totodată, cea mai mare crestere din portofoliul Auto Italia, de 62,1%. Grand Cherokee rămâne modelul din gamă cel mai dorit de români, urmat îndeaproape de proaspătul lansat Jeep Renegade, cel mai performant SUV de clasă mică. Desi abia lansat, Jeep Renegade reprezintă principalul pilon de vânzare din regiunea EMEA, 49,8% din volumele de vânzări fiind realizate de SUV-ul compact.

Succesul lui Jeep Renegade în Europa este confirmat de o serie de premii precum: “New Car of the Year 2015” (Quattroroute, Italia), “Best SUV of 2015” (Coches.net, Spania), “4x4 of the Year 2015” (4x4 Magazine, Franta), “4x4 of the Year 2016” (4x4 Magazine, UK).

Este al treilea an consecutiv de crestere pentru marca Jeep în zona EMEA, iar în ultimii sase ani, vânzările Jeep s-au triplat în regiune, fiind depăsite doar de cele de pe piata Americii de Nord. Totodată, Jeep este marca auto care a înregistrat cea mai mare crestere a vânzărilor din Europa în 2015, conform ACEA1 - un plus de 113%.

Fiat: vânzări mai mari cu 46,5%

Marca Fiat a reintrat în Top 10 vânzări autoturisme în România, cu 2.586 unităti comercializate în 2015. Fiat 500L si-a întărit prima pozitie în segmentul MPV/ Monovolum 0, cu o crestere 151,7% fată de anul anterior, în timp ce Fiat 500 rămâne liderul absolut al clasei mici, cu 923 unităti livrate în segmentul A, în crestere cu 25,8%.

Fiat Professional: crestere de 72,9% pentru Fiat Ducato

Vânzările de vehicule comerciale usoare Fiat s-au apreciat cu 35,5% fată de 2014, iar Ducato rămâne cel mai bine vândut autovehicul din gamă, generând peste 80% din vânzările mărcii Fiat Professional în România. Cota de piată pentru Fiat Professional în România este în crestere, de la 8,60% în 2014 la 9,62% în 2015.

Maserati: crestere de 100% pentru Ghibli Diesel

Tridentul italian a vândut anul trecut în România de două ori mai multe modele Ghibli, ajungând la un contingent de 15 unităti, dintre care 12 dotate cu propulsor diesel de 3 litri si 275 CP. În total, în România au fost comercializate 19 unităti Maserati Ghibli si Quattroporte, marca italiană înregistrând o crestere de 36%.

Marca din Modena se pregăteste de lansarea primului SUV din gamă. Acesta va fi prezentat în premieră mondială la Salonul Auto de la Geneva, la începutul lunii martie. Noul Levante va fi comercializat si în România, începând cu al doilea trimestru al acestui an.