Bruxelles detroneaza Londra in topul calatoriilor de Paste si de 1 mai, conform eSky

Bruxelles este noua destinatie preferată a românilor care călătoresc de Pasti în afara tării. Capitala Belgiei a detronat Londra, orasul care a ocupat, atât în 2014, cât si în 2015, locul 1 în topul călătoriilor pe care le efectuează românii în timpul sărbătorilor pascale. Astfel, în urma studiului efectuat de eSky, una dintre cele mai puternice agentii de turism online din România, 9,90% dintre călători au ales Bruxelles-ul ca destinatie, fată de 9,24% câti au optat pentru capitala Marii Britanii. Această schimbare în obiceiurile de călătorie ale românilor se datorează faptului că în acest an sărbătoarea crestină coincide cu vacanta prelungită de 1 mai, românii preferând vacantele de tip city break într-o destinatie relaxantă pentru această perioadă.

Topul oraselor preferate de conationali pentru perioada 29 aprilie - 8 mai 2016 este completat de Roma (locul 3, cu o coborâre de un loc fată de clasamentul anului trecut), ales de 8,91% români, Milano (pe locul 4, urcare de trei locuri fată de 2015) unde vor călători 7,26% dintre conationali, Madrid, unde vor merge 6,60% dintre călători (locul 5, urcare de trei locuri fată de anul trecut). Pe lângă răsturnarea de situatie din fruntea clasamentului, se mai remarcă si preferintele tot mai mari ale românilor pentru Viena (5,94%), Paris (4,29%) si München (3,96%), orase care au ajuns pentru prima dată în clasamentul celor mai populare orase pentru călătoriile de Pasti si 1 mai. Locurile 9 si 10 sunt ocupate de Barcelona (3,96%) si de Venetia (3,63%), a căror popularitate a scăzut fată de 2015.

Spre deosebire de anul trecut, când 99,5% dintre călători au ales destinatii din afara tării pentru vacanta din perioada 1-10 mai, în 2016, tinând cont de faptul că aceasta vacantă se sincronizează cu cea de Pasti, s-au înregistrat si călătorii în proportie de 3,96% în sens invers, din Europa către orasele din România, acest procent reprezentând românii care se întorc acasă pentru a sărbători alături de familii. Restul românilor, în proportie de 96,03%, au ales în continuare călătoriile peste hotare, alături de persoanele apropiate.

Clasamentul pe tări este condus anul acesta de Italia, la fel ca anul trecut, 23,10% dintre români urmând să cutreiere orase precum Florenta si Bologna, pe lângă cele deja mentionate. Locul 2 este ocupat de Germania, aleasă de 15,51% dintre călători, cu o urcare de trei locuri fată de clasamentul din 2015. Cele mai interesante orase germane pentru români, conform alegerilor lor pentru această vacantă, sunt Hamburg, Stuttgart, München, Cologne, Berlin si Frankfurt am Main. Locul 3 este ocupat de Marea Britanie, aleasă în proportie de 11,22% dintre români, urmată de Spania (10,89%) si Belgia (9,90%), pe locurile 4, respectiv 5. Ultimele cinci locuri revin unor tări care sunt incluse pentru prima dată în topul celor mai populare zece tări pentru călătoriile românilor. Astfel, Austria (5,94%), Franta (4,29%), Olanda (2,97%), Cipru (1,98%) si Turcia (1,65%) completează peisajul noilor obiceiuri ale călătorilor din România.

În ceea ce priveste tipul călătoriilor, 85,12% dintre români au optat pentru escapadele de tip city break, călătorii culturale în orase ale Europei precum Praga (Cehia), Geneva (Elvetia) si Zagreb (Croatia). Vacantele în destinatii însorite, potrivite pentru plajă, au fost alese de 11,41% dintre călători, cu destinatii precum Rhodos (Grecia), Lisabona (Portugalia), Valencia (Spania) si Catania (Sicilia, Italia). Spiritul aventurier al românilor nu a lipsit nici în acest sezon, 2,07% dintre ei alegând să se relaxeze în această vacantă în destinatii transcontinentale precum Phnom Penh (Cambodgia), Guangzhou (China) si Boston (S.U.A.). Nu în ultimul rând, rămâne constant interesul românilor pentru orasele scandinave, acestia alegând în proportie de 1,38% orase precum Copenhaga (Danemarca), Oslo (Norvegia) si Malmö (Suedia).

Tariful mediu al biletelor de avion a înregistrat anul acesta valoarea de 165 de euro. Pentru cel mai ieftin bilet, către Larnaca (Cipru), un român a achitat suma de 91 de euro, în timp ce pentru cel mai scump, către Guangzhou (China) un călător a plătit 1.174 de euro.

Pentru rezervările biletelor de avion, 51% dintre călători au folosit desktop-ul si dispozitivele mobile, în proportie de 48,9%.

eSky este una dintre cele mai puternice agentii de turism din România, cu vânzare exclusiv online. Detine 28% cotă de piată, din segmentul vânzării online de bilete de avion de către agentiile de turism din România. Face parte din grupul multinational eSky.PL Group, prezent în pietele din Polonia, România, Bulgaria, Brazilia, Peru, Turcia, Cehia si Moldova. În piata românească activează din 9 noiembrie 2009.