Romanii au intrat in top 20 de nationalitati care calatoresc in Germania

Cu 79,7 milioane de înnoptări internationale, turismul de incoming în Germania înregistrează în 2015, pentru a sasea oară consecutiv, cresteri semnificative. Conform datelor Institutului Federal de Statistică, numărul înnoptărilor oaspetilor străini în unitătile de cazare cu cel putin zece paturi pentru perioada ianuarie – decembrie 2015, se situează cu 4,1 milioane peste valorile anului precedent – o crestere de 5,4 %. 

Petra Hedorfer, presedinta Consiliului de Administratie al DZT, explică: „Bilantul pentru 2015 depăseste estimările noastre, precum si toate prognozele  UNWTO, care au plecat de la premisa cresterii globale a turismului de până la 3-4%. Chiar si în comparatie cu cele mai mari destinatii turistice din Europa, Germania poate câstiga puncte, fiind un motor de crestere.“

Europa rămâne cea mai mare regiune sursă

Fată de anul anterior, Germania a înregistrat un plus de 2,1 milioane de înnoptări, adică o crestere aboslută de 50%. Astfel, din totalul numărului de înnoptări înregistrate în Germania, 73,4% au fost realizate de turisti din tările europene. Clasamentul motoarelor de crestere este condus de Spania cu 517.000 înnoptări suplimentare, urmată de Elvetia  (plus 492.000), Marea Britanie (plus 382.000) si Olanda (plus 176.000).

Nouă din cele zece piete sursă pentru incoming-ul Germaniei se află în Europa.
Primul loc este detinut de Olanda cu 11,2 milioane de înnoptări (cu 1,6% mai mult). Pe locul secund se află Elvetia, cu 6,4 milioane de înnoptări (cu 8,4% mai mult). O rată ridicată de crestere a înregistrat si Marea Britanie, care a generat cu 7,4% mai multe înnoptări decât anul trecut si care ocupă locul patru, imediat după SUA, în topul incoming al pietelor sursă. Pe următoarele locuri se află Italia, Austria, Danemarca, Franta si Belgia cu rate de crestere între 1,3 si 5 %. Cea mai mare crestere dintre pietele europene în 2015 a fost înregistrată din partea Spaniei (24,2%), ajungând la 2,7 milioane de înnoptari). Cu acest rezultat, ibericii se întorc în Top 10.

Crestere dinamică a pietelor de peste ocean

În clasamentul pietelor de peste ocean aflate în crestere, China ocupă locul întâi cu 505.000 de înnoptări suplimentare fată de anul trecut, fiind urmată de SUA, cu un plus de 439.000 de înnoptări, si tările Arabe din Golf, cu un plus de 330.000 de înnoptări.

Piata de incoming din SUA, care se află pe locul trei în topul celor mai importante piete sursă pentru Destinatia de Vacantă Germania, se dezvoltă în continuare într-un ritm foarte dinamic si participă cu 5,6 milioane de înnoptări (8,5% crestere fată de anul precedent) la incoming-ul german în anul 2015. China se apropie de top 10 piete sursă pentru Germania, cu 2,5 milioane de înnoptări în total (24,8% crestere). tările arabe din zona Golfului îsi mentin tendinta de crestere si depăsesc pentru prima dată cifra de două milioane de turisti, înregistrând un plus de 17,7%. Per total, pietele de peste ocean s-au dezvoltat peste media generală în 2015 cu un plus de 10,8%, ajungând la un volum al înnoptărilor de 19,7 milioane.

Piata de incoming din România

Numărul de înnoptări ale turistilor români care călătoresc în Germania a crescut de la 728.161 în 2014 la 801.705 în 2015. În total s-a înregistrat o crestere de 10,1%, care pozitionează România în primele 20 de piete pentru turismul de incoming în Germania. Motivele principale pentru călătoriile în Germania sunt: petrecerea sărbătorilor (43%), vizitarea prietenilor si a rudelor (30%) si afacerile (27%). Cei mai multi turisti călătoresc cu masina (67%), avionul (22%) si autocarul (10%).

Germania este o destinatie mai populară în rândul tinerilor (cu vârste cuprinse între 15 si 34 de ani), 49% dintre acestia alegând Germania ca destinatie turistică. În schimb, numărul turistilor de peste 55 de ani reprezintă 27% din total celor care vizitează Germania. Cei mai multi turisti (78%) aleg călătoriile lungi (în jur de 9 zile). În medie, turistii români care călătoresc în Germania cheltuie 36 euro pe zi, iar 31% dintre acestia îsi rezervă toate aspectele legate de vacantă on-line.

Perspectivele anului 2016 – optimism prudent

O serie de incertitudini influentează asteptările cu privire numărul potential de turisti la începutul anului 2016. Situatia securitătii în Europa si, în general, la nivel mondial, evolutia situatiei refugiatilor, precum si conditiile economice mondiale generale pot afecta decizia de a călători. Luând în considerare acesti factori, DZT consideră ca fiind realistă o crestere între 1 si 3%.

Organizatia Germană pentru Turism (DZT) este „asociatia turistică“ natională a Germaniei, constituită ca parteneriat public-privat si având sediul central la Frankfurt pe Main. Aceasta actionează în numele Ministerului Federal al Economiei si Energiei (BMWi) în reprezentarea Germaniei ca destinatie turistică si este finantat de Minister, în conformitate cu decizia luată de Bundestag-ul german. DZT dezvoltă si comunică strategii si produse pentru a extinde imaginea pozitivă a Germaniei în străinătate ca destinatie turistică si pentru a încuraja turistii să viziteze tara. Actiunile sale sunt sprijinite de 30 de agentii în întreaga lume.