Cele 41 de magazine online partcipante la GPeC vor fi testate din punct de vedere al uzabilitatii

In weekend-ul 27 - 28 septembrie 2008, cele 41 de magazine online participante la Gala Premiilor eCommerce (GPeC), vor fi testate din punct de vedere al uzabilitatii, de catre internauti obisnuiti.

 

Pentru asigurarea unui maximum de transparenta, organizatorii GPeC ii invita pe reprezentantii magazinelor inscrise in competitie, sa asiste live la testarea propriilor website-uri. Testele de uzabilitate se vor desfasura la sediul APTI (Asociatia Pentru Tehnologie si Internet), partener al Galei Premiilor eCommerce, informeaza comunicatul de presa transmis ziarului financiar exclusiv electronic www.SMARTfinancial.ro.

Scopul testelor de uzabilitate este de a masura gradul de dificultate intampinat de consumatorii obisnuiti, atunci cand doresc sa comande online un produs sau un serviciu.

Uzabilitatea este o cerinta obligatorie pentru un site de comert electronic. Un magazin online care nu isi indeplineste menirea de a vinde produse din cauza unei proaste uzabilitati, nu se poate numi magazin online sau site de comert electronic. Se dezice de scopul pentru care a fost creat, acela de a vinde. Pur si simplu da gres, iar uneori poate da si faliment.

"Uzabilitatea aplicata corect si in mod constant nu va creste cifra de afaceri a unui magazin online, dar… va reduce numarul de abandonuri a cosului de cumparaturi, va reduce rata de folosire eronata a site-ului si, astfel, conversia va creste", a declarat Liviu Taloi, director SiteAudit - compania care asigura platforma tehnica si procedura de lucru a testelor de uzabilitate.

Gala Premiilor eCommerce este singura competitie care testeaza magazinele online participante, din perspectiva consumatorului obsinuit.

"In comertul electronic, serviciile fac diferenta. Iar calitatea serviciilor porneste de la usurinta plasarii unei comenzi si se termina cu satisfactia clientului care primeste produsul cumparat intr-un interval scurt de timp, fara batai de cap si printr-o relatie profesionista cu magazinul online. Consumatorul este cel care decide ce magazin este bun si ce magazin este slab, in urma interactiunii directe cu acesta. Este motivul pentru care la Gala Premiilor eCommerce punem accent pe experienta de cumparare a clientului obisnuit", a afirmat Andrei Radu, directorul publicatiei Link 2 eCommerce si organizatorul Galei.

Testele de uzabilitate sunt realizate cu ajutorul a trei aplicatii software, din care cea mai importanta componenta este instalata pe computerul de test, aplicatie ce va inregistra sincronizat mimica si reactiile operatorului de test, miscarile mouse-ului si apasarile de taste, precum si observatiile unei a doua persoane, scoruri si marcaje de eroare legate de task-urile pe care trebuie sa le indeplineasca persoana care testeaza site-ul.

SMART financial - www.SMARTfinancial.ro ©