Turism in Egipt - Egiptul a lansat in Romania o noua identitate de brand
Ministerul de Turism al Egiptului prin Autoritatea Egipteana de Turism (ETA) a dezvaluit o noua identitate de brand intitulata "Egipt... unde incepe totul", cu scopul de a inspira turistii in descoperirea esentei experientei vizitarii Egiptului. Lansarea oficiala a avut loc in cadrul celei de-a 23-a editii a Targului de Turism al Romaniei - TTR 2010, scrie www.artspirit.ro.

In noiembrie 2009, in cadrul targului de turism din Londra, World Travel Maket, Egiptul a demarat oficial cea mai noua campanie internationala de turism. Acest moment a marcat startul unui program complex de promovare a Egiptului in lume. Sub umbrela "Egipt... unde incepe totul" vor fi initiate o serie de campanii integrate locale de comunicare si advertising pe 26 din cele mai importante piete din Europa, SUA si Asia, dar si Australia, Romania numarandu-se printre aceste tari.

"Egiptul este locul unde trecutul se intalneste cu prezentul. Egiptul, un muzeu cu dimensiunea unei tari, ofera un mix eclectic intre trecut si prezent, antic si modern, arta si cultura, mostenire si istorie, sports si divertisment. Pentru a evidentia aceasta dualitate, elementele noii campanii unesc, intr-un mod natural si elegant, Egiptul Antic cu Egiptul Prezent, transformandu-l in Egipt - unde incepe totul", se precizeaza intr-un comunicat de presa remis www.smartfinancial.ro.

Noul design al logoului include crucea Ankh - cheia egipteana a vietii. Hieroglifa care inseamna "viata eterna" este cel mai des utilizat simbol egiptean, identificat instantaneu cu aceasta tara. Ankh reprezinta Egiptul insusi: "manerul" fiind Egiptul de Sus (sudul tarii), bara verticala fiind Egiptul de jos (nordul, cu Delta Nilului), iar cele 2 brate orizontale reprezentand mainile faraonului, care isi imbratiseaza tara.

Utilizarea acestui simbol in construirea logoului are rolul de a sublinia ideea ca Egiptul este atat leaganul unei mari civilizatii, care a ajutat la formarea culturii universale, dar si o destinatie turistica inedita, sursa unor experiente noi si perene, care are inca o multime de povesti fantastice de spus. Egiptul poate fi numit "sursa" culturala a lumii, deoarece multe cilivizatii au preluat din cultura sa, continuand sa se inspire pana in ziua de azi. Sloganul „Egipt – unde incepe totul” captureaza exact aceasta esenta a tarii.

Noul logo a fost creat cu atentie, folosindu-se un font caligrafic, de culoare albastra de lapis lazuli, o piatra semipretioasa preferata de bijutierii Egiptului Antic, ce aminteste de albastrul stralucitor al marii si cerului egiptean. Au fost de asemenea adaugate elemente aurii, care simbollizeaza bunastarea si luxul in cultura faraonica.

Gandita ca o campanie complexa si completa, aceasta integreaza o varietate de canale de comunicare: outdoor, presa, TV si online. Campania din print va genera o serie de vizualuri referitoare la cele mai importante si relevante produse turistice ale Egiptului. In ceea ce priveste mediul online, siteul oficial al ETA (www.egypt.travel) a fost imbunatatit, oferind astfel o serie de noi functii de interactionare cu cei prezenti online: panorame virtuale de 360 grade ale Egiptului; un set de harti rutiere; prezentarea unor produse si marci egiptene; invatarea unor cuvinte de baza in limba araba si un loc in care au posibilitatea de a-si relata experientele si aventurile din timpul calatoriilor in Egipt. Social media va fi de asemenea inclusa in randul tacticilor de online. Brandul Egipt a intrat deja pe Facebook, cea mai mare retea de socializare din lume.

Noua campania internationala este condusa si gestionata de sediul central din Egipt, iar campaniile locale sunt gestionate de birourile nationale ale ETA, cum de exemplu biroul de la Varsovia va administra campaniile din Romania, Polonia si Cehia.

Autoritatea Egipteana de Turism (ETA) este institutia guvernamentala responsabila cu oferirea de servicii turistilor straini care viziteaza Egiptul. ETA a fost infiintata in martie 1981, in conformitate cu decretul prezidential nr.134, sub auspiciile Ministerului Turismului. Principalele obiective ETA sunt cresterea numarului de turisti in Egipt, prin promovarea trecutului antic al tarii si evolutia sa moderna, contribuind la depasirea obstacolelor in dezvoltarea traficului de turisti. Pe de alta parte ETA vrea sa sensibilizeze turismul si sa promoveze turismul intern.