|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
|
Adaugat in data de 21-04-2013 |
Afacerile producatorului de usi de garaj MCA Grup au crescut cu 32% in T1 2013
Alte stiri la aceasta categorie
Afacerile producătorului de usi de garaj MCA Grup România au crescut în primul trimestru din 2013 cu 32% fată de aceeasi perioadă din 2012, la 1,44 mil. euro, datorită avansului exporturilor, de la 8% la 27% din business, a declarat, astăzi, Ciprian Oprea, directorul general al MCA, în deschiderea târgului Ambient Expo, de la Romexpo, unde producătorul expune cele mai noi modele de usi de garaj.
În T1 al anului curent, MCA a vândut 800 de usi de garaj sectionale si 2.200 de rulouri exterioare pentru ferestre, înregistrând cresteri la ambele categorii de produse.
Concurenta acerbă din piată va determina închiderea a numeroase firme în 2013
Însă în ceea ce priveste piata locală a usilor de garaj, asteptările pentru acest an se îndreaptă spre o scădere chiar mai abruptă fată de cea din 2012, de această dată de 10%-20%, până la 8-9 milioane de euro, estimează compania. Este un mediu caracterizat de o concurentă acerbă, fragmentat de numeroase firme importatoare, în general de dimensiuni mici, însă, cel mai probabil, 2013 va fi un an decisiv pentru multe dintre acestea. Totusi, este asteptată o evolutie mai bună a pietei în partea a doua a anului, datorată sezonalitătii.
“Semnalele pe care le avem din piată, de la distribuitorii nationali cu care lucrăm, sunt negative. Potrivit datelor colectate de la acestia, numărul lor de clienti este în scădere. Cred că va fi un an slab, dacă luăm în calcul numărul redus de proiecte imobiliare aflate în stadii avansate de constructie, dar sunt optimist în ceea ce priveste evolutia MCA, datorită orientării spre exporturi“, a declarat Ciprian Oprea.
În 2012 – scădere a pietei de 16%
În 2012, pe piata locală a usilor de garaj s-a remarcat un declin de 10%, ca număr de unităti vândute, până la 14.500 de unităti, evolutie generată si de scăderea cu 10% a numărului de autorizatii de constructie eliberate în 2011. Ca valoare, scăderea a fost chiar mai abruptă, de 16%, până la aproximativ 10 milioane de euro, adâncită de erodarea preturilor. Alti factori care au contribuit la evolutia negativă a pietei au fost instabilitatea politică, a cărei influentă a determinat oprirea temporară a lucrărilor în cazul unor proiecte industriale mari, timp de câteva luni, precum si contextul economic national si international nefavorabil si fluctuatiile cursului valutar.
Peste 50% din cererile la export sunt pentru usi electrice. Doar 28% dintre români aleg varianta automată
Dacă vorbim despre tendintele generale pe piata românească a usilor de garaj, se caută preponderent modele economice, cu mai putine accesorizări, culori standard, mai accesibile ca pret, precum alb sau maro. Atât la nivel national, cât si la export, culoarea cea mai vândută a fost si probabil va rămâne întotdeauna alb (29% din cereri la export si 22% local).
Însă solutiile căutate de străini sunt în număr mai mare particularizate si accesorizate (comenzi programabile, cititoare de amprentă, etc.), ceea ce adaugă un plus de valoare vânzării. De exemplu, modelul usii de garaj cu stil MCA Vogue, cu insertii de inox, este din ce în ce mai cerut pe pietele de export precum Franta sau Italia. Ponderea usilor echipate cu actionare cu telecomandă este de 55% la export, în timp ce în cazul vânzărilor prin canalul national de distributie, ponderea usilor electrice este de 28%.
Revenind la optiunile coloristice, dacă tinem cont de tendintele pietei externe, putem spune cu certitudine că panourile maro nu mai sunt în tendinte, fiind surclasate de panourile gri antracit si argintiu, mult mai putin cerute în anii anteriori. În afară de usile albe, cele mai vândute panouri rămân cele imitatie (doar optiunea stejar auriu adună peste 18% din cererile externe).
La export, panourile în culori speciale (imitatiile de lemn si vopsirile personalizate) sunt de 4 ori mai cerute decât cele maro. Ponderea panourilor în culori speciale este de 43% la export fată de numai 30% în cazul distributiei nationale.
MCA Grup a încheiat anul 2012 cu afaceri de 8,2 milioane de euro, mentinându-se la acelasi nivel comparativ cu finele anului anterior, având o cotă de piată în România de aproximativ 32% pe segmentul de usi de garaj. Pentru 2013, MCA tinteste afaceri de 9-10 milioane de euro.
Producătorul cu o experientă de 15 ani exportă regulat în opt state europene, precum Belgia, Franta, Austria, Bulgaria, Ungaria sau Moldova, având cea mai mare fabrică de usi sectionale din Europa de Est. Fabrica de la Jilava are 120 de angajati, o capacitate de productie de 10.000 unităti anual si o retea de distributie proprie de 1.000 de dealeri..
|
|
» Adauga comentariul tau |
Comentarii |
|
|
Kayli
Rediang posts like this make surfing such a pleasure
|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
Recomanda aceasta pagina |
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat. |
|
|
|
|