Hornbach Holding AG, unul dintre principalii operatori de magazine de bricolaj din Europa, a înregistrat o creştere uşoară a cifrei de afaceri aferente anului financiar trecut. Astfel, business-ul concernului pe perioada 1 martie 2012 - 28 februarie 2013 a crescut cu 0,8%, la 3,229 milioane de euro, fiind atinse prognozele interne.
Vânzările realizate în cele 138 de magazine operate de cel mai mare subgrup din cadrul Hornbach Holding AG, Hornbach Baumarkt AG, în Europa, au înregistrat o creştere uşoară, de 0,6%, la 3,020 milioane euro. Din aceasta, vânzări în valoare de 1,741 milioane euro (plus 0,7%) au fost obţinute în Germania, iar restul de 1,279 milioane euro (plus 0,6%) pe celelalte pieţe din Europa.
„Aşa cum am anticipat, Hornbach a resimţit în al doilea semestru al anului financiar efectele recesiunii şi neîncrederii cauzate la nivel european de criza datoriilor. Consumul s-a redus puternic pe durata anului 2012 în multe ţări europene. La aceasta s-au adăugat restrângerile din sectorul construcţiilor şi imobiliar. Cu toate acestea, magazinele din Germania au menţinut în intervalul 2012/2013 nivelul record din anul precedent, sporindu-şi cota de piaţă”, a declarat Albrecht Hornbach, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Hornbach Holding AG.
Acesta a subliniat că, din cifrele la nivel intern şi extern rezultă că magazinele Hornbach sunt mai bine poziţionate decât concurenţa atunci când conjunctura economică este defavorabilă.
„Suntem încrezători în viitor, deoarece necesarul de construcţii şi renovări este foarte mare în ţările în care ne desfăşurăm activitatea. Suntem foarte bine poziţionaţi în domeniul eficientizării energetice datorită sortimentului diversificat de produse de calitate, serviciilor de consultanţă şi filosofiei noastre de proiect“, a încheiat acesta.
În România, Hornbach este prezent încă din 2007 şi dispune de cinci magazine de materiale de construcţii şi grădinărit cu o suprafaţă totală de peste 77.000 metri pătraţi, având 635 de angajaţi.
Grupul Hornbach, fondat în 1877, este o afacere de familie şi se numără printre liderii de pe piaţa magazinelor de materiale de construcţii şi grădinărit din Europa.
Cotată la Bursa din Frankfurt încă din 1987, compania activează în 9 ţări europene (Germania, Austria, Olanda, Luxemburg, Elveţia, Cehia, Slovacia, Suedia şi România), operând 138 magazine.
În România, Hornbach a deschis primul magazin în 2007, iar în acest moment deţine trei magazine în Bucureşti (Berceni, Militari şi Baloteşti), unul în Braşov şi unul în Timişoara..