Compania STIHL România, subsidiara grupului german cu acelasi nume, a ajuns în 2013 la 300 de magazine, detinute de cei peste 200 de dealeri ai companiei. “Am reusit o consolidare puternică a retelei, ca urmare a unei strategii care s-a derulat în ultimii doi ani. Cea mai mare parte a strategiei s-a axat pe consolidarea calitativă a retelei de dealeri, focusul nostru fiind performanta si ridicarea standardelor de operare a magazinelor si service-urilor adiacente”, declară Ioan Mezei, director general STIHL România.
”Astfel, chiar dacă numărul dealerilor nostri a rămas constant în ultimii ani, a crescut numărul magazinelor cu standard foarte ridicat de servire a clientilor. Ne propunem în acest an o crestere a retelei de dealeri cu 10-15 procente, concentrându-ne în continuare si pe dezvoltarea calitativă a nucleului de parteneri traditionali”, precizează Ioan Mezei.
Dealerii STIHL sunt societăti distincte, care operează sub franciza brandului german, atât magazine cât si service-uri. Suprafetele pe care se desfăsoară activitatea unui dealer STIHL diferă. Minimul de spatiu este de 40 mp, iar în unele cazuri atinge si 2.000 mp. “În general, dezvoltarea unui astfel de business se produce în jurul unei persoane cu abilităti tehnice, care poate opera si un service.
Din acest motiv suntem foarte atenti în selectarea partenerilor care vor arbora drapelul STIHL la intrarea în magazine. Pe lângă cunostintele tehnice, un partener STIHL trebuie să dovedească si o înclinatie antreprenorială, pe care să se bazeze atunci când pleacă la drum alături de noi”, spune Ioan Mezei.
”Această forumulă nu a dat gres si iată că în cadrul retelei s-au putut dezvolta afaceri consistente, unele dintre ele atingând o cifră de afaceri si de 2-3 milioane de euro pe an. În plus potentialul de crestere este ridicat mai ales că STIHL este numărul 1 în piată” completează Ioan Mezei.
“La nivelul lui 2013 s-a produs o scădere a pietei de motunelte, pe care am aprecia-o în jurul a 5-10 procente. La nivelul clientilor STIHL am observat o crestere a preferintelor pentru utiliajele din gama hobby, clasa compactă superioară”, precizează Ioan Mezei.
Utilizatorii de motounelte au început să fie mult mai atenti la echipamentele achizitionate si la provenienta lor. Odată cu scăderea importurilor de motounelte din China s-a diminuat si incidenta produselor contrafăcute, fată de alti ani. “Din informatiile colectate din piată, s-a putut observa o trecere de la achizitia de produse ieftine no-brand, la utilaje fabricate de firme «serioase» si asta pentru că acele produse ieftine achizitionate în urmă cu 2-3 ani au început să-si atingă limita de viată. Confruntati cu astfel de probleme, utilizatorii se îndreaptă către producători consacrati care pot garanta calitatea acestor produse care sunt de folosintă îndelungată, nu pentru câtiva ani” precizează Ioan Mezei.
STIHL este o afacere de familie originară din Germania, fondată în 1926 de către Andreas STIHL. Veniturile grupului în 2012 au fost de 2,7 miliarde de euro. STIHL numără peste 12.000 angajati, detine 6 fabrici, 34 de centre nationale de vânzare, fiind în contact cu 120 de importatori si având o prezentă în 160 de tări. STIHL România este o companie detinută 100% de firma mamă si a fost înfiintată în 1997. În prezent STIHL România importă motounelte sub brandurile STIHL si VIKING..