In prima lună a campaniei de strângere de fonduri desfăsurată de UNICEF si Carrefour, peste 80.000 de clienti Carrefour au ales să doneze fonduri pentru a sprijini copiii proveniti din medii defavorizate să meargă la scoală. Pentru a oferi si altor clienti Carrefour din cele 26 de hipermarketuri din întreaga tară posibilitatea să adauge la bonul lor un leu la casa de marcat, ajutând astfel copiii să nu renunte la scoală, campania se prelungeste până pe 15 octombrie 2014.
Peste 1.200 de casiere Carrefour din întreaga tară sprijină campania si transmit clientilor mesajul că “Educatia îi poate ajuta pe copiii vulnerabili să reusească în viată. O donatie de doar 1 leu poate face diferenta si fiecare dintre noi poate contribui. Alături de UNICEF si Carrefour, puteti schimba în bine viata unui copil”.
În România, sunt aproximativ 400.000 de copii care nu merg regulat la scoală. Mai mult, 2 din 10 copii nu termină opt clase.
Pornind de la aceste statistici îngrijorătoare referitoare la copiii care părăsesc scoala, UNICEF a demarat în 2010 campania “Hai la scoală!” de prevenire si reducere a fenomenelor de absenteism si abandon scolar.
Banii strânsi în urma campaniei vor sprijini interventiile UNICEF de la nivelul scolii, al familiei si al comunitătii. Interventiile la nivelul scolii au ca scop transformarea scolii într-un mediu primitor pentru copii, formarea mediatorilor scolari, a directorilor si a cadrelor didactice pentru a-si adapta stilul de lucru nevoilor fiecărui elev. La nivelul familiei se urmăreste întărirea legăturii părintilor cu scoala, implicarea în viata scolară a copiilor lor si acordarea de sprijin părintilor prin consiliere si discutii individuale. Interventiile la nivelul comunitătii urmăresc influentarea si mobilizarea membrilor comunitătii pentru a se implica si a sprijini familiile ai căror copii sunt în risc de abandon scolar.
Este pentru prima dată când UNICEF, în colaborare cu partenerul său Carrefour, foloseste în România „add on bill” (adăugarea la bon a unei sume fixe) ca metodă de strângere de fonduri.
UNICEF este prezent în România si în alte 190 de tări si teritorii pentru a promova supravietuirea si dezvoltarea copiilor din perioada copilăriei mici până la adolescentă. În România, UNICEF lucrează împreună cu Guvernul, Parlamentul, autorităti locale, societatea civilă, sectorul privat, parteneri nationali si internationali si cu mass media pentru a asigura accesul tuturor copiilor la educatie timpurie de calitate si la scoală, pentru protejarea adolescentilor si monitorizarea drepturilor copilului, pentru protectie socială si pentru mobilizarea de resurse în beneficiul copiilor. UNICEF este sustinut financiar integral prin contributiile voluntare ale persoanelor fizice, corporatiilor, fundatiilor si a guvernelor..