Doar 20% din potentialul generat anul trecut de digitalizare, proces care presupune transformarea afacerilor din orice industrie, concomitent cu crearea unei noi piete la nivel global1, au fost accesate de companiile din sectorul privat, potrivit unui raport Cisco. Valoarea digitalizării este un indicator care ia în calcul câstigul financiar sau pierderile, având la bază două componente: noi surse de venit sau economii generate de investitii si inovatii si schimbul de valori între companii din mai multe industrii, bazat pe modul în care capabilitătile lor digitale le pregătesc pentru a lua din cota de piată a competitorilor.
Raportul “Where to Begin Your Journey to Digital Value in the Private Sector,” oferă o analiză a peste de 350 de cazuri de digitalizare din 16 industrii. sase dintre acestea (Productie, Servicii Financiare, Retail, Furnizare de Servicii, Îngrijire a sănătătii si Petrol & Gaze) vor fi responsabile pentru aproape trei sferturi din valoarea globală generată de sectorul privat în următorul deceniu.
O concluzie importantă a raportului arată că lideri în domeniul digital, precum Apple, Uber si Tesla sunt mai înclinati spre a capta valoarea pe care o aduc consumatorii finali, aceste companii fiind dispuse să creeze noi modele de business inovative care determină schimbări la nivel de industrii întregi.
Spre exemplu, potrivit studiului, retailerii pot îmbunătăti substantial relatia pe care o au cu clientii si pot eficientiza forta de muncă, prin investitii în digitalizarea afacerilor. Iar acest lucru le permite să concureze cu magazinele care îsi desfăsoară activitatea strict online. Valoarea pe care o generează digitalizarea doar prin oferirea de analize mai detaliate despre procesele de business reprezintă aproximativ 285 de miliarde de dolari. Cu toate acestea, Cisco estimează că industria de retail a accesat în 2015 doar 15% din valoarea potentială.
Conform raportului, industriile care au cel mai mult de câstigat de pe urma digitalizării, au două caracteristici importante:
1. Sunt foarte orientate către tehnologie, atât în ceea ce priveste produsele si serviciile furnizate cât si în modul în care acestea sunt distribuite.
2. Au o convergentă foarte puternică între IT si componentele care tin de tehnologia operatională a afacerii.
Raportul evidentiază trei pasi esentiali pentru demararea unei strategii digitale:
1. Determinarea unui punct de început bazat pe capabilitătile si obiectivele curente ale afacerii.
2. Alegerea exemplelor de digitalizare care pot genera rezultate foarte bune si încurajarea implementării acestora pe bază de autofinantare (“victorii rapide” pentru finantarea unei strategii digitale pe termen lung)
3. Dezvoltarea unui business agil prin constientizarea rapidă a contextelor si printr-un proces decizional bazat pe informatie si executie rapidă.
Strategiile de securitate cibernetică se dovedesc a fi, de asemenea, esentiale în succesul business-ului digital, potrivit studiului realizat de Cisco. Strategiile eficiente pentru securitate cibernetică au potentialul de a genera aproximativ 5,3 mii de miliarde de dolari în sectorul privat în următorii 10 ani. 68% din această valoare este legată de capacitatea firmei de a integra securitatea cibernetică în strategia digitală a companiei pentru a produce inovatie si crestere.
Potrivit aceluiasi studiu, în timp ce tehnologiile pentru segmentul consumer, precum echipamentele wearable (dispozitive electronice care pot fi purtate ca accesorii vestimentare) aduc o crestere semnificativă a valorii digitale în comparatie cu conexiunile business-to-business, solutiile digitale axate pe oameni, cum ar fi cele pentru colaborare video si mobilitate, ajută, de asemenea, la cresterea capacitătii companiilor de a inova mai repede si mai eficient..