PayU România, liderul pietei de plăti online, a procesat în perioada aprilie 2015-martie 2016 tranzactii online în valoare de peste 1,2 miliarde de lei, cu 44% mai mult fată de aceeasi perioadă a anului fiscal anterior.
În acelasi timp, valoarea pietei de ecommerce din România a crescut cu 31%, ajungând la 8,4 miliarde de lei.
"Piata plătilor online a crescut semnificativ pe parcursul anului trecut. Valoarea medie a cosului de cumpărături online al românilor a crescut cu aproximativ o treime, ajungând la peste 260 lei. Cea mai mare tranzactie în online a fost înregistrată în eTail si a atins valoarea de peste 140.000 lei", declară Marius Costin, Country Manager PayU România.
Topul categoriilor de produse pe care clientii aleg să le cumpere online este condus de produsele IT&C. Peste 40% dintre comenzile online sunt din acest domeniu, cosul de cumpărături având o valoare medie de 3 ori mai mare decât valoarea medie generală - ajungând la peste 700 lei.
Pe locul al doilea se situează cumpărăturile de fashion&beauty, urmate de home&deco, de produsele pentru copii si de cărti.
Ce metode de plată preferă românii?
În prezent, 10% dintre români plătesc cu cardul – fie că vorbim de plătile standard sau plătile în rate, 1% aleg alte metode de plată online (wire, iTransfer etc.) si 89% aleg să plătească cash, la livrare.
"Desi cei mai multi români încă aleg să plătească în numerar, anul trecut, în fiecare minut aproximativ două persoane noi au plătit cu cardul în sistemul PayU. Cardurile cu rate sunt în continuare în topul preferintelor celor care plătesc online, valoarea unei tranzactii medii realizate cu acest tip de card fiind de trei ori mai mare decât o tranzactie obisnuită cu cardul. În conditiile în care trendul este să cumperi din ce în ce mai mult în online, este esential ca magazinele să pună la dispozitia consumatorilor cât mai multe metode de plată, să le ofere o experientă de cumpărare facilă – la un click distantă chiar – si 100% sigură. Iar pentru toate acestea alegerea unui procesator de încredere face diferenta", declară Marius Costin, Country Manager PayU România.
Plata de pe dispozitivele mobile (tabletă, smartphone) se află încă într-un stadiu incipient: doar 3 din 10 români care plătesc cu cardul aleg să achite comanda de pe un dispozitiv mobil.
"Analiza viziunii de ansamblu asupra plătilor online din România ne determină să vedem o evolutie impredictibilă, pe alocuri spectaculoasă, pentru anul acesta. Principalul motor va fi promovarea de către comercianti a metodelor de plată online în detrimentul plătii cash, pe fondul scăderii comisioanelor interchange. Estimez că volumul de plăti tranzactionate de PayU va creste cu 40% fată de anul fiscal anterior", a completat Marius Costin..