Daca ai un magazin alimentar clasic si in cartier se deschide un supermarket dintr-un lant cunoscut de magazine, cel mai probabil vanzarile tale vor avea de suferit. Cand intr-un cartier apar mai multe branduri cunoscute de magazine, deja micile magazine (afaceri de familie sau alt profil de IMM) sunt lovite puternic si multe dintre ele sunt fortate sa se inchida. Realitatea este ca mediul offline nu este tocmai fair-play in retail: afacerile mari au mai multe posibilitati de succes, in timp ce afacerile mici nu pot ramane in joc daca nu sunt capabile sa faca ceva deosebit sau pur si simplu sa investeasca masiv (varianta putin probabila).
Cu totul altfel stau lucrurile in mediul online, acolo unde, pe drept vorbind, se poate spune ca un IMM poate face fata cu succes unei corporatii intr-o lupta 1 la 1. Investitiile nu sunt foarte mari, deci un IMM si le poate permite. Desigur ca mereu corporatia poate investi mai mult in promovare si in anumite tipuri de servicii si, pe anumite nise, poate avea intaietate. Insa cert este ca lupta va fi mereu mai apropiata, corporatia nu va sufoca de tot magazinele mai mici, le va lasa spatiu.
Online nu depinzi de publicul dintr-o anumita zona restransa (asa cum se intampla cu un magazin de cartier), ci te poti adresa unui public foarte larg. Cel mai probabil, vei avea o sansa reala de a gasi clienti, chiar si daca nu esti in topul preferintelor.
Vei putea supravietui ca business si chiar vei putea creste, vei putea sa ai succes!
Batalia online in e-commerce se duce pe mai multe fronturi, dar poate cel mai important dintre acestea este capitolul SEO. Motoarele de cautare genereaza cei mai multi clienti pentru magazinele online. A fi pe prima pagina sau cat mai bine in top iti aduce cu siguranta public, apoi depinde de tine, ca afacere, sa transformi publicul in clienti, deci in vanzari si in profit.
Desigur ca SEO nu este totul, clientul va alege si in functie de gama de produse, in functie de preturi si mai ales in functie de serviciile generale oferite. Aici poate chiar un IMM sa aiba avantaj, caci poate comunica mai bine cu un client decat o poate face de obicei o corporatie. Pentru SEO, analizeaza oferta promovare de la optimizare-seosite.ro. Este primul pas spre o afacere de succes in e-commerce. Pentru a nu pierde timp si bani, este indicat sa colaborezi de la bun inceput cu specialisti in domeniu. Citeste articole pe optimizare-seosite.ro si afla mai departe cum se poate ca brandul tau sa fie prezent in articole pe bloguri si website-uri de succes din online media.
.