După rebranding-ul Zuzu din 2010 care a avut drept rezultate consistenta grafică si pozitionarea brand-ului drept un jucător relevant în categoria de iaurt, Brandtailors rămâne alături de Albalact (BVB: ALBZ) în demersul continuu de dezvoltare a brand-ului Zuzu. Procesul de rebranding dezvoltat într-o perioadă de aproximativ 6 luni si finalizat în prima parte a anului acestuia setează premisele dezvoltării portofoliului de produse Zuzu în orice directie strategică în cadrul subcategoriilor pietei de lactate.
Noutatea absolută a proiectului de rebranding Zuzu pregătit de Brandtailors o reprezintă solutia de arhitectură de portofoliu creată conform beneficiilor aduse de produse în viata consumatorului, spre deosebire de solutia mult prea des întâlnită pe piata de lactate din România – organizarea portofoliului unui brand în functie de tipul de produs.
„Rebranding-ul Zuzu la care am lucrat împreună cu echipa Albalact este un „update” pe care multe dintre brand-urile consacrate si valoroase ar trebui să le facă o dată la câtiva ani ca să îsi păstreze leadership-ul de imagine si să se mentină în rigorile unui consumator tot mai rafinat ca educatie vizuală. Rebranding-ul Zuzu este o evolutie profilactică menită să valideze încă o dată faptul că un proces de rebranding eficient este acela care are în centrul preocupărilor sale demersul de a construi si nu tendinta de a face «tabula rasa».”, spune Andreea Florea, Managing Partner Brandtailors.
Zuzu se identifică în acest moment cu patru game de produse, fiecare având elemente specifice de design:
gama „origins” cu un design aerisit pe fundal alb, cuprinde produsele proaspete pe care consumatorii le cunosc si le apreciază pentru simplitatea si calitatea lor constantă (lapte, lapte cu arome si specialităti din lapte – sana, kefir, lapte bătut);
gama „refresh”, cu un design pe fundal albastru, include iaurturile de băut si de mâncat cu lingurita, atât natur, cât si cu fructe, produse consumate după o masă principală, ca parte integrantă a unei mese principale sau ca gustare între mese, pentru un efect nutritiv rapid si răcoritor;
gama „slim&healthy”, cu design pe fundal verde, a fost destinată să reprezinte produsele cu un puternic fundament rational de consum, produse apreciate de consumatorii atenti la sănătatea lor si la principiile nutritive (continut redus de grăsimi, incluzii de cereale, goji, fructe uscate);
gama „creamy” cu un design pe un fundal visiniu, cuprinde produse cu textură fină si consistentă cremoasă, adresate unui consumator care apreciază intensitatea unui gust rafinat si mătăsos.
„În urma rebranding-ului, design-ul de ambalaj si-a păstrat elementele grafice care si-au dovedit validitatea în procesul de fundamentarea a brand-ului dezvoltat în 2010, elemente de natură să îi asigure recognoscibilitate în relatia cu consumatorii loiali si, în acelasi timp, design-ul marchează raportarea brand-ului Zuzu la categoria de lactate în functie de relevanta atributelor de produs.”, subliniaza Melania Moisi, Creative Director Brandtailors.
Manifestarea grafică a brand-ului Zuzu a devenit plurivalentă astfel încât să poată performa în egală măsură în mai multe sub-categorii de lactate, însă a rămas consistent ca „look & feel”. De asemenea, echipa Brandtailors a îmbogătit sistemul grafic al design-ului de ambalaj Zuzu, păstrând însă un nivel superior de diferentiere între produsele din portofoliu.
Brandtailors este compania de consultantă si design de brand care, în cei 10 ani de prezentă pe piata din România, a lansat aproape 200 de proiecte de branding si design, punându-si amprenta asupra dezvoltării a peste 90 de brand-uri din 48 de industrii diferite..