Initiative Media, parte a grupului Interpublic MediaBrands, punctează cele mai relevante concluzii pentru piata media a anului 2013 si realizează o prognoză pentru anul 2014, pe baza informatiilor din cel mai recent studiu referitor la piata globală de media realizat de Magna Global.
La nivel international, se poate observa o evolutie pozitivă a economiei, care se reflectă si în evolutia volumului cheltuielilor de media, realizându-se o crestere cu 3,2% în 2013, comparativ cu 2012. Pentru anul 2014 în plan mondial se asteaptă o continuare a tendintei ascendente, ceea ce se va concretiza într-o crestere de 6,5%, ajungându-se astfel la un volum global de cheltuieli de media de 521,6 miliarde de dolari, cea mai importantă crestere anuală din ultimii 4 ani.
„Situatia Europei Centrale si de Est (CEE) este similară cu cea globală”, spune Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative Media. ”Anul trecut CEE a înregistrat o crestere considerabilă, de 7,9%, principalul motor de crestere fiind constituit de Rusia si Turcia. În 2014 ne asteptăm ca volumele de cheltuieli de media din CEE să crească cu un procent similar. În acest context, România se află într-o evolutie flat în ultimii 2 ani, cu mentinerea acestei evolutii si pentru 2014. Sperăm ca trendul pozitiv să atingă si România în anul 2015.”
Din punct de vedere al evolutiilor, zona digitală detine suprematia la nivel mondial.
În anul 2013 s-a marcat o crestere a volumelor de 16%, atingându-se o cotă de piată de 24%. Retelele sociale au generat mai mult de 9 miliarde de dolari, crescând astfel cu 58%. Social media a fost unul dintre sustinătorii evolutiei către veniturile din mobile advertising care aproape s-au dublat (+85%) ajungând la 16 miliarde de dolari.
„Unul dintre cele mai importante trenduri în digital la nivel mondial anul viitor va fi cresterea considerabilă a bugetelor investite în Programmatic Buying – model de buying care cuprinde real time bidding si alte platforme automate de trading pentru video si display. Conform studiului MAGNA GLOBAL, volumul de cheltuieli pe acest segment va atinge anul acesta 12 miliarde de dolari la nivel global. Iar investitiile în această zonă vor continua să crească până vor atinge 32 miliarde de dolari în 2017. Si în România orientarea clientilor către performance digital media creează premisele cresterii volumelor investite în modelul Programatic Buying, Initiative fiind prin oferta sa în avangarda acestui trend”, concluzionează Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative Media România.
Initiative este una din cele mai mari retele independente de media din lume, asigurând servicii specializate de planificare si cumpărare de media, de strategie, consultantă de media si new media.
Initiative este membră a Interpublic Group of Companies si este afiliată retelei internationale Initiative Worldwide. În România, Initiative este membră a grupului de companii din care mai fac parte agentiile Lowe&Partners, Brand Connection, GolinHarris, SeniorHyper, Mobile Works si Medic One.
Pe piata locală, Initiative este activă de 18 ani si are în portofoliu clienti precum: Altex, Bergenbier S.A, BMW, Johnson&Johnson, kika, Lidl, Millennium Bank, Orange România, Provident Financial.
.