Optimizarile pentru motoarele de cautare de acum 10-15 ani nu mai seamana deloc cu cele din prezent. Mereu apar schimbari in materie de algoritmi ai motoarelor de cautare, in materie de seo, sunt strategii noi de optimizare site care au eficienta mai mare si pot fi utilizate in cel mai complex mod.
In 2020 vorbim despre o optimizare pentru site care se axeaza pe adaptarea site-urilor pentru telefoane si tablete, pentru ecrane din ce in ce mai mici. Google favorizeaza deja site-urile cae au si varianta mobile si varianta desktop si le permite sa apara mai sus in rezultatele returnate de motoarele de cautare. Mobile friendly inseamna timpi de incarcare foarte buni pentru toate paginile care sunt afisate pe mobil, inseamna navigare si design speciale pentru mobil, inseamna optimizarea imaginilor si a structurii site-urilor, link-uri pe care se poate da click sau tap usor.
Optimizarea site-ului in 2020 inseamna si verificarea permanenta a vitezei de incarcare a paginilor web. Se va acorda o atentie deosebita in optimizarea pentru site constructiei acestuia, serviciilor de hosting, optimizarilor generale pentru mobil.
Pe langa viteza de incarcare conteaza enorm si continutul folosite atunci cand are loc optimizarea unui website. Textele scurte, de 300-500 cuvinte nu prea mai au efect in optimizari, cele care atrag atentia motoarelor de cautare si permit un ranking mai bun au intre 3.000 si 10.000 de cuvinte.
Da, e greu sa generezi un astfel de continut, dar trebuie sa gasesti subiecte pe care se poate face research, pe care se poate scrie si care permit si o structurare cat mai clara a informatiilor.
Concentrarea atentiei pe intentiile utilizatorilor poate fi una dintre metodele de optimizare pentru site care vor aduce rezultatele dorite, si asta foarte repede. Desi suna destul de ciudat, adaptarea continutului si a optimizarilor in functie de intentiile utilizatorilor este simpla: folosesti cuvinte cheie in textele postate, in continut cu gandul la cautarile pe care le-ar face potentialii clienti, cu gandul la intetiilor lor. Cuvintele cheie long tail, cele care au targetare foarte buna vor fi excelente pentru a putea sa punem in practica aceasta metoda.
Concentrarea pe experienta utilizatorilor si mai putin pe motoarele de cautare si pe includerea unui numar mare de cuvinte cheie este o strategie pe care o va recomanda orice agentie care optimizeaza site-uri. Conteaza experienta utilizatorilor si modul in care are loc interactiunea cu site-urile, Google va tine cont de toate eforturile facute pentru o optimizare site in motorul de cautare Google, dar si de optimizarile seo aplicate site-ului si va pozitiona mult mai bine website-ul in SERPs. Promovarea pe Google asigura un ROI mai bun, rezultatele sunt pe termen lung, bugetul alocat nu e asa de mare ca in cazul unor campanii simple PPC.
Agentiile care se vor ocupa de promovarea site-urilor pe Google vor face audit pentru site, se vor identifica cuvintele cheie, se vor face estimari legate de optimizarile necesare, targetarea cuvintelor cheie va fi mai usoara. Analiza competitiei, strategiile seo on page si off page, raportarile permanente tinand cont de toti factorii implicati si de toate operatiunile desfasurate, iata alte avantaje ale colaborarilor cu agentiile de marketing online cu experienta.
.