În prezenta Boardului Mondial al IAA, pe 25 Februarie 2014, a avut loc cea de-a VI-a editie a Galei Premiilor de Excelentă IAA România. Pe scena Ateneului Român au fost acordate 18 premii, recompensând excelenta în diverse domenii de activitate din marketing si comunicare.
Peste 500 de persoane, profesionisti din comunicare si publicitate, jurnalisti si prieteni ai industriei au participat la cea de-a VI-a editie a Premiilor de Excelentă IAA.
Pe lângă trofeele acordate în categoriile cunoscute: Clienti, Agentii si Mass Media, Boardul IAA România a acordat anul acesta si Premiul de Excelentă pentru Educatie în Marketing si Comunicare Afroditei Blasius si lui Sorin Psatta pentru performanta deosebită în educarea tinerei generatii de aspiranti din industrie, dar si pentru cresterea si formarea multor profesionisti în domeniu.
De asemenea, Sorin Psatta a fost desemnat “Personalitatea anului in Marcomm”, prin votul celor prezenti la Gală, care au ales dintre câstigătorii categoriilor Clienti, Agentii, Mass Media, Excelentă pentru educatie în marketing si comunicare, Excelentă pentru tânăra sperantă a anului.
O singură exceptie a marcat sirul de premii de excelentă. Dat fiind climatul nefavorabil creat de OUG 25/2013, Boardul IAA România a decis să nu acorde “Premiul de Excelentă pentru Operatiuni de media”, din categoria Agentii.
Pe de altă parte, prin faptul ca acest premiu nu a fost decernat, Boardul IAA a dorit să evidentieze faptul că toti cei ce au reusit să continue, în pofida efectelor ordonantei, merită un premiu de excelentă, în egală măsură si că industria are nevoie de un mediu puternic prin care să se poată dezvolta si să producă excelentă.
Momentul culminant al serii a fost acordarea Premiilor Speciale de Excelentă IAA – pentru 20 de ani de contributie la dezvoltarea industriei si a asociatiei, în sine.
Mihai Vârtosu fiind recompensat pentru contributia semnificativă adusă la dezvoltarea industriei în România.
Laureatii Galei Premiilor de Excelentă IAA 2014
Clienti
Excelentă în Marketing General:
Mihai Bodeanu - Dacia Renault
Comunicarea brandului Dacia în România a generat cresterea vânzărilor într-o piată aflată în scădere continuă. Standardele profesionale si personale ale lui Mihai Bodeanu si-au pus amprenta asupra strategiei de comunicare a brandului.
Excelentă în Marketing Specializat:
Cristina Micu - ING Bank
Pentru targetarea excelentă a comunicării si găsirea limbajului de banking adresat tinerei generatii.
Excelentă în Relatii Publice:
Claudiu Pândaru si Lucian Mândrută – Gândul
Pentru curajul de a răspunde presei britanice cu o campanie cu umor. Pentru viteza de reactie cu care au aprobat campania si pentru modul în care aceasta a fost sustinută. Campania Gândul a beneficiat de 1 milion de Euro în free PR s a generat o crestere a readershipului Gândul cu 30%.
Excelentă în Responsabilitate Socială:
Lidia Solomon – Vodafone
Pentru implicarea unui brand international în proiecte din România, cu impact profund în comunitătile locale.
Agentii
Excelentă în Creatie:
Mihai Gongu – GMP
Pentru că a reusit cu o idee simplă, executată rapid, să aducă României, prin campania Gândul, un beneficiu de imagine cum nu au reusit multe campanii de advertising.
Excelentă în Relatii Publice:
Monica Jitariuc - The Practice
Pentru premiile primite de agentie la Sabre Awards si pentru titlul de Eastern Europe Consultancy of the Year. Pentru conturarea unui brand personal coerent si pentru generozitatea prezentărilor sale din conferintele de specialitate.
Excelentă în Managementul Comunicării:
Lorand Balint - Leo Burnett
Pentru că a dovedit că din Bucuresti se poate juca cu succes un rol de leadership pe conturi globale de publicitate, pentru inovatiile aduse la nivel de structura si organizare a agentiei de publicitate.
Mass Media
Excelentă în Informare si Educare TV:
Andi Moisescu - Apropo TV
Pentru încăpătânarea de a sta aproape de industrie si de a dezvolta un proiect de comunicare altfel, la fel de relevant si de profesionist în fiecare editie.
Moise Guran - TVR
Prin calitătile excelente de comunicator a devenit reperul informatiei corecte si de bună calitate în România.
Excelentă în Informare si Educare non TV:
Petre Barbu - Forbes
Pentru "Primul an de publicitate", despre aventuroasele si frumoasele începuturi ale industriei de comunicare si publicitate în România.
Excelentă în Entertainment TV:
Smiley si Pavel Bartos – ProTV
Pentru tonusul ridicat si pentru atitudinea pozitivă cu care ne distrează, pentru glumele de bun simt si pentru consecventă.
Excelentă în Entertainment Non TV:
Echipa Times New Roman
Pentru că reusesc să ne facă să zâmbim din nimic, pentru felul relaxat în care se joacă cu brandurile si pentru spiritul de auto ironie.
Excelentă pentru Educatie în Marketing si Comunicare
Afrodita Blasius - Bridge Communication
Pentru contributia la ceea ce este astăzi scoala IAA, pentru că a format generatii întregi de cursanti, pentru felul în care, prin exemplul personal de verticalitate si integritate contribuie la imaginea unei industrii întregi.
Sorin Psatta - BBDO
Pentru dăruirea cu care, de 20 de ani, împleteste cariera de profesor cu munca de agentie, pentru că duce în scoli tot ce e mai nou in industrie si pentru numărul mare de profesionisti de comunicare la formarea cărora a contribuit.
Premiul de Excelentă pentru Tânăra Sperantă a Anului – acordat de filiala IAA Young Professionals
Ioana Filip - McCann
Pentru numeroasele distinctii primite în 2013.
Personalitatea Anului în Marcomm
Sorin Psatta - BBDO
Distinctie acordată în urma votului celor prezentia la Gala Premiilor de Excelentă IAA 2014
Premiile Speciale de Excelenta Pentru 20 de ani IAA
Clienti:
Hans Dewaele - Procter&Gamble (în numele echipei de directori de marketing a companiei)
Pentru constanta si consecventa în constructia brandurilor P&G, pentru înaltele standarde profesionale si etice promovate si pentru modul în care aceste branduri au stat aproape de români în ultimii 20 de ani.
Agentii:
Adrian Botan – McCann
Pentru consecventa de care dă dovadă în a demonstra că publicitatea din România e creativă si merită premiată. Pentru nenumăratele campanii care au depăsit granitele ca notorietate si pentru cele mai multe premii de creatie din palmares.
Media:
Adrian Sârbu
Pentru vizionarismul si leadershipul cu care a construit cel mai complet si mai profesionist trust de media din România, pentru vointa de a fi mereu inovator si pentru sutele de profesionisti pe care i-a format si inspirat în ultimii 20 de ani..