|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
|
Adaugat in data de 19-08-2007 |
Magdalena Zander, Senior Sales Manager, NetBridge Investments - despre publicitatea online in 2008
Alte stiri la aceasta categorie
Cu o echipa intarita recent, regia de publicitate online Boom, un brand al NetBridge Investments SRL, isi propune sa actioneze puternic pentru cresterea cotei sale de piata si implicit pentru cresterea volumului de publicitate online in Romania. Magdalena Zander, Senior Sales Manager, NetBridge Investments SRL, a discutat cu redactorii www.SMARTfinancial.ro despre publicitatea online in general si despre activitatea Boom in special, intr-un interviu in exclusivitate.
SMARTfinancial.ro: Cate site-uri are in portofoliu in acest moment Boom si pe ce nise se pozitioneaza cel mai bine?
Magdalena Zander: In acest moment avem peste 100 de site-uri in portofoliu. Incercam sa acoperim toate zonele de interes pentru advertiseri. Pe zona de imobiliare de exemplu, reprezentam leaderul categoriei, iar zona de calculatoare/internet s-a intarit si ea prin intrarea in portofoliu a site-urilor computergames.ro, pgl.ro si xtrempc.ro, in acest moment noi reprezentand 6 din top 10 site-uri din trafic.ro. Bine pozitionati suntem si pe sport, lifestyle, stiri, entertainment. Portofoliul este intr-o continua dezvoltare si incercam sa atragem site-uri valoroase astfel incat sa putem oferi oricarui client exact ceea ce are nevoie.
SMARTfinancial.ro: Cum se pozitioneaza Boom pe piata de publicitate online, ca reach si cota de piata, dar si ca volum de vanzari estimat pentru 2007?
Magdalena Zander: Ultimele estimari de pe www.vivi.ro aratau o cota de piata de aproximativ 29% pentru Boom. Intre timp, datorita schimbarilor din portofoliu estimam o crestere a cotei noastre de piata de 4-5 procente. Astfel, consider ca am atins 33-34%. In ceea ce priveste volumul de vanzari, la inceputul anului targetul era de 3-3,5 milioane EUR, dar odata cu schimbarile aduse de aceasta vara speram intr-o depasire a acestui target.
SMARTfinancial.ro: Mai multe agentii de publicitate au aruncat in piata cifre foarte mari pentru 2007. Adunate, cifrele ar duce spre o piata cu peste 20 de milioane de euro vanzari... Cum comentati aceste neconcordante, in conditiile in care piata este estimata la 8-9 milioane de euro?
Magdalena Zander: Este posibil ca sumele declarate sa fie valori rate card, sa cuprinda bugete de creatie sau alte proiecte care sa nu aiba neaparat legatura cu publicitatea online. In ceea ce ne priveste, ne mentinem parerea asupra estimarilor facute la inceputul anului, si anume ca piata de publicitate online (strict) va fi de 8-9 milioane euro.
SMARTfinancial.ro: Ce impact are in publicitatea online aparitia pensiilor private?
Magdalena Zander: Cred ca niciuna dintre companiile autorizare sa administreze fonduri de pensii private nu-si va putea permite sa ignore mediul online. Daca stam sa ne gandim ca majoritatea internautilor sunt oameni tineri, activi, 18-35 ani, greu de atins prin alte medii si care se informeaza aproape exclusiv pe net, este clar ca investitiile companiilor de asigurari in aceasta zona vor trebui sa fie semnificative, iar semnale in aceasta privinta avem. Din septembrie ne asteptam la campanii online puternice ale acestor clienti.
SMARTfinancial.ro: Cat de mult este ajutata Boom in politica de vanzari de familia de companii din care face parte?
Magdalena Zander: Este normal sa existe colaborare si anumite facilitati intre companiile din acelasi grup. Dar in ceea ce priveste distributia bugetelor de publicitate, nu exista "indicatii" la nivel de grup. Fiecare companie isi ia propriile decizii in ceea ce priveste acest aspect. La fel de adevarat este ca fiind in grup cu firme detinatoare de site-uri, comunicarea este mult mai usoara si proiectele dezvoltate pentru clientii nostril sunt mult mai usor si mai rapid de implementat.
SMARTfinancial.ro: Cine bate in batalia pentru publicitate - un site generalist sau unul de nisa? Un site de content sau unul "de programator"?
Magdalena Zander: Inca de la inceputul anului am observant o tendinta clara a advertiserilor de orientare catre site-urile mari si foarte mari, site-uri de continut si comunitate, tendinta care se pastreaza si in aceasta a doua jumatate a anului. Dar depinde foarte mult si de obiectivele campaniei. Daca vrei imagine, reach, clar vei merge pe site-uri care ating un numar mare de unici. Pentru campaniile de produs insa, site-urile mai mici, de nisa, pot reprezenta o alegere mai buna.
SMARTfinancial.ro: Cum va ajuta departamentul online al BRAT dezvoltarea publicitatii online?
Magdalena Zander: Studiul demografic lansat de catre BRAT pe 15 august va aduce o masurare profesionista si unitara a site-urilor, atat din punct de vedere cantitativ, cat si calitativ. Indiferent ca se vand singure sau fac parte dintr-o retea, studiul va fi acelasi pentru toate site-urile si va fi realizat de catre un organism independent, ceea ce va da o mai mare credibilitate a rezultatelor in fata clientilor. Ne asteptam la o crestere a pietei de publicitate online incepand cu primul val de date, care va fi livrat in octombrie anul curent. De aceasta crestere vor beneficia in primul rand site-urile auditate BRAT, dar si cele care nu au intrat in primul val de studiu, desi beneficiile acestora din urma vor fi semnificativ mai mici decat ale celorlalte.
SMARTfinancial.ro: La ce suma credeti ca va ajunge publicitatea online in 2008?
Magdalena Zander: As spune 13-14 milioane Euro, dar este foarte posibil ca lansarea studiului BRAT, crearea IAB Romania, rezultatele bune obtinute prin campaniile online si multi alti factori sa genereze o crestere mult mai mare a pietei.
SMARTfinancial.ro: Anul 2007 a adus ratecardurile in lei si iminent unele cresteri. Credeti ca vor mai creste preturile publicitatii online?
Magdalena Zander: Ca in orice alt mediu, cresterea cererii si aparitia tot mai frecventa a cazurilor de sold out ar putea duce la o crestere a rate cardurilor, cel putin pe anumite site-uri. Totusi, cred ca in perioada imediat urmatoare preturile vor ramane aceleasi si o eventuala crestere va fi inregistrata abia incepand cu 2008.
SMARTfinancial.ro: In iunie - iulie 2007, publicitatea TV a cam fost, in mare parte, sold out. Exista acest termen si pe internet, in prezent, in Romania?
Magdalena Zander: Da, exista site-uri care in anumite perioade sau chiar pe parcursul intregului an sunt sold out. Insa in perioada de vara, multe campanii intra in underperformance si din cauza faptului ca planningul se face de multe ori pe baza datelor de trafic din lunile anterioare si, cum stim cu totii, pe timpul verii exista o tendinta clara de scadere a traficului. Este un fenomen similar scaderii audientelor pe TV.
SMARTfinancial.ro: O intrebare mai incomoda... Netbridge, Vodanet, iMedia fac parte din aceeasi familie, cand va reprezenta Boom si vanzarile pentru portofoliul iMedia?
Magdalena Zander: Desi facem parte din acelasi grup, fiecare companie are libertatea de a decide daca isi vinde singura spatiul sau printr-o regie. Alegerea regiei este lasata tot la latitudinea publisherului, grupul nu obliga pe nimeni sa se vanda prin Boom. Dar este foarte posibil ca incepand cu 2008 iMedia sa fie reprezentata de catre Boom.
Interviu realizat de SMARTfinancial.
SMART financial - www.SMARTfinancial.ro © .
|
|
» Adauga comentariul tau |
Comentarii |
|
|
Bhavya
a comentat: Din cate stiu eu din afara Romaniei dsrepe piata de online, boom a mai trecut printr-un soc foarte mare cand acel Orlando a plecat de la ei cu oameni, bani si aplicatii. Si-au revenit foarte repede si au devenit nr. 1 inainte de venirea demisionarilor de la Arbo de acum un an. Cum crezi ca plecarea a doi oameni poate destabiliza o companie ca boom. In plus, cine considera ca cei doi ar fi responsabili de pozitia de leader a celor de la boom pe piata. E de notorietate si in Germania ca succesul lui boom se datoreaza unui portofoliu gras, din care GSP si citeva dintre siturile detinute de fondul care ii patroneaza si pe boom sunt perlele coroanei. 0 0
|
Barbu
XtremPC.ro: n-a fost să fie. Măcar să fi fost o menţiune de „wishful thinking”...
|
« click pentru a vizualiza toate articolele de la aceasta categorie |
|
Recomanda aceasta pagina |
Daca considerati acest articol interesant il puteti recomanda unui prieten folosind formularul alaturat. |
|
|
|
|